Află cum măsori intensitatea depresiei!

Află cum măsori intensitatea depresiei!
Cum măsor intensitatea depresiei?
Pentru tine va fi foarte util sa știi cum sa măsori singur/ă cât de deprimat/ă ești și cât de mult progresezi. O metoda foarte simplă de a face acest lucru este sa folosești propria ta scală de la 0 la 100 de puncte.
Cu 0 vei puncta acel moment din viața ta în care te-ai simțit cel mai bine (încearcă să îți amintești un astfel de moment!), în timp ce cu 100 cel mai trist moment. Astfel ai creat un instrument personalizat care te va ajuta să te plasezi în orice punct de la 0 la 100, în funcție de felul în care te simți.
Un avantaj al acestui instrument personalizat este că te va ajuta să nu catastrofizezi situațiile mai dificile cu care te confrunți. De pildă, în loc să-ți spui „Mă simt îngrozitor”, poți să constați că, în raport cu acea situație foarte tristă pe care ai punctat-o cu 100, situația prezenta echivalează cu 43 sau 57 de puncte. În felul acesta, vei avea o altă perspectivă asupra emoțiilor tale.
 
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult