Anxietatea la copiii diagnosticați cu TSA

Anxietatea la copiii diagnosticați cu TSA
Anxietatea este printre cele mai frecvente probleme de sănătate mintală asociate cu TSA. Copiii cu autism percep, experimentează și răspund la provocările întâlnite foarte diferit față de copiii tipici. Experiențele care pot fi tolerabile pentru majoritatea copiilor tipici ar putea fi înfricoșătoare, deranjante sau iritante pentru un copil cu TSA.
Copiii cu autism pot să nu răspundă la alte experiențe (de exe. pot fi insensibili la durere), să nu arate anxietate față de străini sau anxietate de separare și par că nu sunt conștienți de pericolele evidente (de exemplu, aleargă în fața mașinii). Anumite manifestări de anxietate, cum ar fi retragerea socială și comportamentele ritualice, pot fi superficial similare cu deficitele sociale de bază din TSA, ceea ce face dificilă diferențierea acestor condiții.
Peste 70% dintre tinerii cu autism au diferite probleme de sănătate mintală, inclusiv depresie și anxietate, și se crede că adesea acestea persistă sau se agravează în maturitate. Depresia majoră le poate afecta grav independența, capacitatea de a face față vieţii de zi cu zi și abilitățile de comunicare socială, lucruri care sunt deja provocatoare.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul II Tulburările de spectru autist, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult