Aspecte privind evaluarea copilului cu tulburări de atașament

Aspecte privind evaluarea copilului cu tulburări de atașament

Evaluarea copilului se concentrează pe simptome, istoricul de dezvoltare, modelele interne de funcționare și calitatea relațiilor curente. În esență, tulburările legate de atașament sunt tulburări de relaționare. Ca atare, copilul trebuie privit în contextul familial din trecut și prezent, precum și din perspectiva altor relații semnificative.

Evaluarea comportamentelor simptomatice este realizată de către persoanele care îngrijesc copilul în momentul prezent – părinți, părinți adoptivi, profesori, educatori etc. Există șase categorii de simptome ce pot fi urmărite: comportamentale, cognitive, afective, sociale, fizice și moral/spirituale. Aceste simptome trebuie gândite de-a lungul unei axe ce pleacă de ușor și ajunge până la sever. Copiii variază foarte mult în ceea ce privește numărul de simptome manifestate simultan dar și în ceea ce privește severitatea fiecărui simptom. De-a lungul dezvoltării copilului, simptomele se pot schimba ca frecvență și ca durată. Fără intervenție specifică, simptomele se înrăutățesc odată cu înaintarea în vârstă.

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult