Atașamentul pozitiv în relația profesor-elev

Atașamentul pozitiv în relația profesor-elev
Ce înseamnă atașamentul pozitiv în relația profesor-elev? Aflați mai multe în cele ce urmează:
Relația profesor-elev trebuie privită ca un parteneriat.
Cei trei piloni ai atașamentului pozitiv în relația profesor-elev sunt reprezentați de:
I. Sinceritate și corectitudine – Partenerii (profesorul și elevul) fac eforturi să împărtășească ideile, emoțiile sau preocupările lor.
II. Empatie și atenție acordată celuilalt – Partenerii fac eforturi să acorde atenție stărilor
emoționale și nevoilor celorlalți.
III. Încredere și sentimentul de securitate/ siguranță în cadrul relației – Partenerii au sentimentul că pot împărtăși trăiri complicate, fără să existe riscul unor răspunsuri indiferente, conflictuale sau respingătoare.
Sursa: Shankland & Andre, 2021, p. 92

Share

Abonează-te

Alte articole

Când devin anxietatea și frica patologice

Când devin anxietatea și frica patologice

Despre frică și anxietate – ce este normal și ce anume indică o posibilă tulburare de sănătate mintală? Aflați mai […]

Vezi mai mult
Căi de prevenție a violenței în școli

Căi de prevenție a violenței în școli

Tot mai multe instituții de învățământ, publice sau private, implementează programe de prevenire a violenței în școli, precum și pentru […]

Vezi mai mult
Comportamente neadecvate în școli. Bullying-ul și implicațiile sale.

Comportamente neadecvate în școli. Bullying-ul și implicațiile sale.

În mediul școlar, principalii factori de risc pentru dezvoltarea de comportamente neadecvate în rândul copiilor sunt reprezentați de: comunicarea ineficientă, […]

Vezi mai mult