Conectarea emoțională restabilește sentimentul de siguranță

Conectarea emoțională restabilește sentimentul de siguranță
Atunci când un copil se simte rușinat, furios, trist este cel mai bun moment ca adulții să fie alături de el. Conectarea emoțională îl ajută să-și stăpânească furtuna emoțională, simțindu-se astfel mai în siguranță. Cu alte cuvinte, conectarea îl ajută să treacă de la starea de reactivitate către una în care poate asculta, poate învăța și chiar poate lua propriile decizii.
Lipsa conectării adulților la starea emoțională internă a copilului nu face altceva decât să-i sporească tulburarea interioară și să-i afecteze sentimentul de siguranță deoarece copilul percepe că numai are control asupra propriilor emoții și asupra propriului corp.
Conectarea restabilește sentimentul de siguranță și domolește sentimentele de izolare și confuzie prin faptul că reușește să liniștească întregul sistem nervos: bătăile puternice ale inimii, respirația sacadată, mușchii tensionați și senzația de gol în stomac.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul I Tulburările de atașament, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult