Evită critica și oferă feedback pentru reușite

Evită critica și oferă feedback pentru reușite
Îndemnuri pentru părinți!
– Formulați standardele personale într-un mod specific, măsurabil, cu o perspectivă de timp realistă, pentru că în funcție de standarde faceți și evaluările.
– Evitați critica și oferiți mai degrabă feedback în raport cu ce a reușit să facă copilul, nu in raport cu ceea ce a greșit sau nu a reușit să facă: atunci când finalizează o acțiune în loc să gândiți că ea nu are nici o valoare sau că oricum sunt prea multe greșeli si a pierdut timpul cu ea, centrați-vă pe ceea ce a făcut, NU pe ce trebuia făcut diferit sau pe ce a făcut greșit; de exemplu, în loc să spuneți “a fost lamentabil/ă azi la teme, puteți spune, azi a reuşit să înveţe să rezolve 3 probleme la matematică”.
– Schimbați critica cu feedback-ul corectiv: pentru a face progrese este necesar să semnalăm și greșelile; în loc să spunem că trebuie să fie perfecți sau dimpotrivă, că sunt niște ratați, este mai constructiv să vedem ce anume din comportamentul lor ar putea fi schimbat, ca pe viitor să scadă probabilitatea aceleiași greșeli. Dacă apare o problemă în relație atunci să încercăm să rezolvăm problema împreună atunci când suntem liniștiți, nu când suntem furioși.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult