Evitarea contactului vizual

Evitarea contactului vizual
Emoţiile au o funcţie esențială în comunicare. La copiii cu TSA au fost descrise frecvent dificultăţi în toate aspectele emoţionale: deficite în înţelegerea şi exprimarea emoţiilor, în decodificarea expresiilor faciale şi în managementul adecvat emoțional. Afectarea capacității de recunoaștere a emoțiilor din expresia facială, între 5-70% conform studiilor de specialitate, reprezintă un argument solid pentru dificultățile sociale cu care se confruntă copiii cu TSA.
Copiii cu TSA se concentrează mai puțin pe informația din regiunea ochilor și mai mult pe informația oferita de gură, ceea ce justifică paternul anormal al privirii ochi-în-ochi. Evitarea contactului vizual poate să apară precoce, de la 6 luni. La vȃrsta de 15 luni, copiii cu TSA fixează mai mult regiunea gurii faţă de copiii tipici sau se orientează către alte caracteristici.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul II Tulburările de spectru autist, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult