Exersează diferența dintre gânduri și realitate

Exersează diferența dintre gânduri și realitate
Îndemnuri pentru părinți!
Observați și acceptați: gândurile noastre sunt produse ale minții noastre. Ele vin şi pleacă. Când mintea noastră este afectată de depresie, gândurile noastre sunt afectate și ele.
Așa ajungem să avem gânduri care ne arată realitatea așa cum o percepe mintea afectată de depresie şi nu așa cum este ea. Exersați împreună cu copilul diferența dintre realitate și gânduri care interpretează realitatea. Interpretările noastre ne limitează trăirea vieții.
Ele nu ne definesc. Ele nu sunt identitatea noastră. Sunt gânduri pe care le avem atunci când ne simțim triști. Doar observați realitatea, fără să o judecați și acceptați lucrurile pe care le puteți schimba, dar și lucrurile pe care nu le puteți schimba.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult