Forme ale lipsei de sincronizare emoțională a adultului cu copilul suferind de tulburare de atașament – Partea a cincea

Forme ale lipsei de sincronizare emoțională a adultului cu copilul suferind de tulburare de atașament – Partea a cincea
  • Respingerea/neglijarea nevoi de atașament. Respingerea nevoilor emoționale ale copilului presupune umilirea și rușinarea copilului pentru nevoile exprimate în cadrul relației de atașament. Neglijarea implică trecerea cu vederea și minimizarea acestor nevoi.

De obicei, respingerea și neglijarea sunt un răspuns al adultului care este inundat cu emoții intense ori de câte ori copilul vine către el ca să primească confort emoțional. Practic, adultul care nu-și poate gestiona propriile emoții generate de această solicitare a copilului încearcă să-și mențină homeostazia emoțională prin respingerea și neglijarea nevoilor de apropiere ale copilului.

De asemenea, respingerea și neglijarea poate lua forma unor ”lecții de viață” prin care adultul încearcă să învețe copilul ca e riscant să-ți faci cunoscute nevoile sau să fii vulnerabil în fața altor persoane. Adultul poate afirma că nu-și dorește ca propriul copil să fie un plângăcios și astfel alege să nu acorde atenție solicitărilor acestuia de a primi confort emoțional.

Sursa: Powell Bert, Glen Cooper, Kent Hoffman, Bob Marvin, The circle of security intervention, Ed. The Guilford Press, 2014

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult