Gruparea simptomelor depresive

Gruparea simptomelor depresive
Depresia este o boală sau o tulburare care afectează dispoziţia sau sentimentele, comportamentul, gândurile şi condiţia fizică a unui copil sau adolescent.
Deşi toţi copiii au din când în când perioade de tristeţe, iritabilitate sau plictiseală, depresia diferă prin aceea că tristeţea sau supărarea sau iritabilitatea sau plictiseala sunt mult mai severe sau durează mult mai mult. Depresia nu este ceva intenţionat pe care copilul sau adolescentul l-ar putea controla sau de care ar putea scăpa dacă şi-ar da silinţa.
Simptomele depresive pot fi grupate în: simptome emoţionale (tristeţe, iritabilitate, plictiseală, vină), gânduri depresive (lipsă de concentrare, tulburări de memorie, capacitate slabă de a lua decizii, autocriticism, pierderea interesului, idei de moarte sau de sinucidere), simptome comportamentale (plâns, evitarea celorlalţi, mişcări încetinite sau agitaţie, auto-vătămare) şi simptome fizice (tulburări de somn, tulburări de apetit, modificări ale greutăţii corporale, oboseală, pierderea interesului sexual în cazul adolescenţilor).
Studiile arată că sunt trei terapii eficiente în depresia copilului şi adolescentului: terapia cognitiv-comportamentală, terapia interpersonală şi medicaţia antidepresivă.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult