Iată cum poate fi ajutat un copil cu dificultăți de atașament

Iată cum poate fi ajutat un copil cu dificultăți de atașament
Cum poate fi ajutat un copil cu dificultăți de atașament?
Recomandările următoare au un caracter general și pot fi aplicate la nivel individual, în funcție de profilul determinat al fiecărui copil, pe baza unui plan psihoterapeutic, pornind de la nevoile copilului și ale familiei sale.
a) privind comportamentul copilului:
• intervenții intensive, realizate din timp, consecvente;
• timp alocat pentru dialog cu copilul și ascultarea acestuia;
• grijă la răspunsurile copilului și empatie
• o documentare temeinică cu privire la atașament și dificultățile de atașament, care asigură o mai bună înțelegere a copilului
• adaptarea interacțiunilor la nivelul de dezvoltare emoțională a copilului, care de cele mai multe ori este diferit de cel normal pentru vârsta sa biologică
• modelarea comportamentului copilului
• oferirea de posibilități de a face alegeri
• asigurarea de răspunsuri consecvente, calme la manifestări comportamentale nepotrivite
• oferirea de explicații și consecințe logice atunci când copilul are manifestări nepotrivite, promovarea abilității de autoreflecție
• solicitarea de sprijin de la profesioniști în sănătate mintală, realizarea de parteneriate cu profesorii copilului
b) în plan social:
• învățarea copilului să relaționeze într-un mod pozitiv cu cei din jur, adulți sau copii, modelarea de realții sociale sănătoase
• ferirea de posibilități de interacțiune cu membri ai familiei de vârste apropiate, de la care copilul poate învăța abilități sociale adecvate
• monitorizarea interacțiunilor sociale ale copilului
• recunoașterea meritului copilului atunci când interacțiunile sale sunt pozitive, adecvate
• asigurarea de sprijin în recunoașterea interacțiunilor sociale nepotrivite și abordarea acestei probleme în privat, doar cu copilul de față

Share

Abonează-te

Alte articole

Când devin anxietatea și frica patologice

Când devin anxietatea și frica patologice

Despre frică și anxietate – ce este normal și ce anume indică o posibilă tulburare de sănătate mintală? Aflați mai […]

Vezi mai mult
Căi de prevenție a violenței în școli

Căi de prevenție a violenței în școli

Tot mai multe instituții de învățământ, publice sau private, implementează programe de prevenire a violenței în școli, precum și pentru […]

Vezi mai mult
Comportamente neadecvate în școli. Bullying-ul și implicațiile sale.

Comportamente neadecvate în școli. Bullying-ul și implicațiile sale.

În mediul școlar, principalii factori de risc pentru dezvoltarea de comportamente neadecvate în rândul copiilor sunt reprezentați de: comunicarea ineficientă, […]

Vezi mai mult