Iată cum poate fi asigurată li stimulată securitatea emoțională în unitățile de învățământ

Iată cum poate fi asigurată li stimulată securitatea emoțională în unitățile de învățământ
Cum poate fi asigurată și stimulată securitatea emoțională în unitățile de învățământ? Iată o serie de recomandări în acest sens:
• Adoptarea unui set de principii și valori comune
• Asigurarea unui efectiv redus de elevi la nivelul unei clase
• Alocarea unui timp suficient pentru construirea relațiilor
• Asigurarea de ”Timp de calitate” cu fiecare elev în parte sau relaționarea unu la unu
• Ascultarea activă
• Atitudinea pozitivă
• Crearea de grupuri de lucru bazate pe cooperare
• Munca în folosul grupului și a comunității
• Concentrarea pe evenimentele actuale care au relevanță pentru copii
• Participarea părinților și a altor persoane semnificative la ”viața școlară”
• Cunoașterea elevilor ca persoane (inclusiv originile)
• Încurajarea copiilor când întâmpină dificultăți
• Recunoașterea eforturilor și a reușitelor, indiferent de dimensiunea acestora
• Oferirea de suport elevilor când aceștia întâmpină dificultăți emoționale (ce țin de viața personală)
• Comunicarea încrederii în capacitățile copilului
• Considerarea perspectivei copilului asupra lucrurilor
• Împărtășirea de momente amuzante
• Desfășurarea de activități amuzante
• Asigurarea de sprijin și înțelegere, chiar și atunci când greșesc
• Planificarea schimbărilor
• Evitarea izolării
• Surprize cumpătate
• Empatie față de frici și temeri

Share

Abonează-te

Alte articole

Când devin anxietatea și frica patologice

Când devin anxietatea și frica patologice

Despre frică și anxietate – ce este normal și ce anume indică o posibilă tulburare de sănătate mintală? Aflați mai […]

Vezi mai mult
Căi de prevenție a violenței în școli

Căi de prevenție a violenței în școli

Tot mai multe instituții de învățământ, publice sau private, implementează programe de prevenire a violenței în școli, precum și pentru […]

Vezi mai mult
Comportamente neadecvate în școli. Bullying-ul și implicațiile sale.

Comportamente neadecvate în școli. Bullying-ul și implicațiile sale.

În mediul școlar, principalii factori de risc pentru dezvoltarea de comportamente neadecvate în rândul copiilor sunt reprezentați de: comunicarea ineficientă, […]

Vezi mai mult