Identificarea și intervenția precoce în cazul tulburărilor de sănătate mintală

Identificarea și intervenția precoce în cazul tulburărilor de sănătate mintală
În cazul tulburărilor anxioase, ca și în cazul altor tulburări de sănătate mintală la copii și adolescenți, este importantă identificarea și intervenția precoce. Intervenția în mediul școlar, cu ajutorul programelor bazate pe principiile terapiilor de tip cognitiv comportamental, se dovedește a fi eficace pentru reducerea anxietății și contribuie la scăderea stigmatizării.
Mediul școlar este considerat propice acestor intervenții întrucât este familiar elevului.
Intervențiile pot fi:
– La clasă, cu caracter general, oferite de către cadrul didactic întregului colectiv, având drept scop dezvoltarea competențelor emoționale și sociale, a stării de bine și a rezilienței;
– Selective, pentru persoane sau grupuri care sunt considerate la risc;
– Specifice, pentru copiii și adolescenții care raportează simptome ușoare și sunt considerați la risc.
Două programe folosite pentru prevenția dezvoltării anxietății la copii și adolescenți și care și-au dovedit eficiacitatea sunt „FRIENDS for life program” și „Cool Kids: School Version”.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul IV Tulburările de anxietate, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult