Când vine vorba de dezvoltarea creierului în cadrul unei relații sigure, profesorul ocupă rolul părintelui atunci când copilul se află la școală. Și profesorul poate susține reglarea emoțională, oferind un adăpost sigur care sprijină procesul de învățare. Acest sprijin, echilibrat de un nivel adecvat de provocare, pot impulsiona memoria și învățarea.
O relație bună dintre profesor și elev implică: deschidere sau transparență, astfel fiecare va fi dispus să riște să fie onest cu celălalt; grija față de celălalt, atunci când fiecare știe că este prețuit de celălalt; interdependență față de celălalt, este acea formă de dependență funcțională în care fiecare știe cine este și se poate exprima în voie, fiecare își cunoaște propriile limite și respectă limitele celuilalt; diferențiere, pentru a-i permite celuilalt să fie unic, creativ și individual; satisfacție mutuală, astfel încât nevoile unuia să nu fie împlinite în pofida celuilalt. (Thomas Gordon, Noel Burch, Profesorul eficient – Programul Gordon pentru îmbunătățirea relației cu elevii, Editura Trei, 2011)
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul I Tulburările de atașament, Proiect Minți deschise