În TSA gradul de severitate și combinația de simptome variază de la o persoană la alta

În TSA gradul de severitate și combinația de simptome variază de la o persoană la alta
Când vine vorba de dezvoltarea creierului în cadrul unei relații sigure, profesorul ocupă rolul părintelui atunci când copilul se află la școală. Și profesorul poate susține reglarea emoțională, oferind un adăpost sigur care sprijină procesul de învățare. Acest sprijin, echilibrat de un nivel adecvat de provocare, pot impulsiona memoria și învățarea.
O relație bună dintre profesor și elev implică: deschidere sau transparență, astfel fiecare va fi dispus să riște să fie onest cu celălalt; grija față de celălalt, atunci când fiecare știe că este prețuit de celălalt; interdependență față de celălalt, este acea formă de dependență funcțională în care fiecare știe cine este și se poate exprima în voie, fiecare își cunoaște propriile limite și respectă limitele celuilalt; diferențiere, pentru a-i permite celuilalt să fie unic, creativ și individual; satisfacție mutuală, astfel încât nevoile unuia să nu fie împlinite în pofida celuilalt. (Thomas Gordon, Noel Burch, Profesorul eficient – Programul Gordon pentru îmbunătățirea relației cu elevii, Editura Trei, 2011)
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul I Tulburările de atașament, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult