Învață-l să exprime ceea ce simte

Învață-l să exprime ceea ce simte
Îndemn pentru părinți!
Învățați-i pe copii să exprime în cuvinte ceea ce simt și să formuleze nevoile care le pot fi satisfăcute de către cei de lângă ei. Sunt persoane care spun în mod repetat că au cerut celuilalt și nu au primit și așa au ajuns să nu mai ceară. Aici e necesar să fim atenți la două aspecte. Unul, modul în care a fost formulată cererea. Pot spune că se așteaptă de la ceilalți să fie afectuoși cu ei, și ceilalți să le ofere tandrețe așa cum a învățat ei să ofere și copiii să fie dezamăgiți.
Și al doilea lucru important este că primim și ceea ce oferim atunci când există un angajament real pentru o relație.
Dacă oferim îmbrățișări, atunci este mai probabil să primim îmbrățișări. Dacă oferim izolare, este mai probabil să primim izolare și distanță din partea celorlalți. Important este să fim atenți la cei de lângă noi, să observam ce nevoi au și ce putem noi să le oferim și, la rândul nostru, să știm ce nevoi avem și să cerem celorlalți sa primim în acord cu acestea (de ex. putem spune că am avut o zi proastă și avem nevoie de o îmbrățișare).
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult