Nu-i acorda atenția ta în funcție de rezultatele școlare

Nu-i acorda atenția ta în funcție de rezultatele școlare
Îndemn pentru părinți!
Oferiți recompense necondiționate de performanță sau comportament, pentru a nu menține convingerea copilului că va fi apreciat doar prin raportare la rezultate externe.
Dragostea și iubirea sunt necondiționate.
Planificați-vă activități cu copilul, indiferent de performanța lui școlară sau de comportamentul lui. Studiile arată că, chiar și în situațiile grave când copilul are o tulburare de conduită, cu frecvente comportamente agresive, o intervenție eficientă este să oferim recompense necondiționate copilului și să ignorăm reacțiile agresive. Raportul corect este de 8 la 2: 8 recompense, față de 2 sancțiuni.
Faceți activități plăcute zilnic cu copilul: îi puteți citi o poveste sau puteți să vă jucați lego indiferent dacă la școală a luat o notă bună sau proastă sau a avut un comportament potrivit sau nepotrivit.
NU acordați atenția d-voastră în funcție de rezultatele lui școlare. Modificarea performanței școlare sau modificarea comportamentelor problematice se abordează într-un alt mod și NU trebuie să afecteze atenția și afecțiunea d-voastră.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult