Îndemn pentru părinți!
Oferiți recompense necondiționate de performanță sau comportament, pentru a nu menține convingerea copilului că va fi apreciat doar prin raportare la rezultate externe.
Dragostea și iubirea sunt necondiționate.
Planificați-vă activități cu copilul, indiferent de performanța lui școlară sau de comportamentul lui. Studiile arată că, chiar și în situațiile grave când copilul are o tulburare de conduită, cu frecvente comportamente agresive, o intervenție eficientă este să oferim recompense necondiționate copilului și să ignorăm reacțiile agresive. Raportul corect este de 8 la 2: 8 recompense, față de 2 sancțiuni.
Faceți activități plăcute zilnic cu copilul: îi puteți citi o poveste sau puteți să vă jucați lego indiferent dacă la școală a luat o notă bună sau proastă sau a avut un comportament potrivit sau nepotrivit.
NU acordați atenția d-voastră în funcție de rezultatele lui școlare. Modificarea performanței școlare sau modificarea comportamentelor problematice se abordează într-un alt mod și NU trebuie să afecteze atenția și afecțiunea d-voastră.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise