Îndemn pentru părinți!
În raport cu performarea academică/ școlară a copilului, centrați-vă și oferiți feedback bazat pe aprecierea progresului său în raport cu o etapă anterioară, precum și cu efortul depus de copil pentru învățare. Aveți în vedere faptul că multe dintre sarcinile și noțiunile școlare sunt noi pentru copii, deci chiar dacă pentru adulți ele pot părea banale sau foarte ușoare, pentru un creier în dezvoltare, care de multe ori abia a început dezvoltarea abilităților logic-operaționale sau de abstractizare, pot fi destul de dificil de înțeles.
Oferiți suport mai ales la debut de capitole noi sau folosiți ajutorul unor profesori pentru asta când este nevoie. Sunt multe situații când imixiunea rolurilor parentale și profesorale nu au cele mai favorabile rezultate.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise