Oferă-i suport pentru sarcinile și noțiunile școlare noi

Oferă-i suport pentru sarcinile și noțiunile școlare noi
Îndemn pentru părinți!
În raport cu performarea academică/ școlară a copilului, centrați-vă și oferiți feedback bazat pe aprecierea progresului său în raport cu o etapă anterioară, precum și cu efortul depus de copil pentru învățare. Aveți în vedere faptul că multe dintre sarcinile și noțiunile școlare sunt noi pentru copii, deci chiar dacă pentru adulți ele pot părea banale sau foarte ușoare, pentru un creier în dezvoltare, care de multe ori abia a început dezvoltarea abilităților logic-operaționale sau de abstractizare, pot fi destul de dificil de înțeles.
Oferiți suport mai ales la debut de capitole noi sau folosiți ajutorul unor profesori pentru asta când este nevoie. Sunt multe situații când imixiunea rolurilor parentale și profesorale nu au cele mai favorabile rezultate.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult