Stigmatizarea care însoţeşte un posibil diagnostic psihiatric îi determină pe mulţi părinţi să fie reticenţi atunci când li se semnalează o problemă în legătură cu propriul copil. Parteneriatele familie-școală, inclusiv calitatea comunicării dintre părinți și profesori, s-au dovedit a avea un impact substanțial asupra succesului elevilor în școală și în afara ei, fiind deopotrivă facilitator dar și sursă de conflict.
Atunci când un copil cu TSA este integrat grădiniță/ școală, chiar dacă are un coeficient de inteligența în limite normale sau de nivel inferior, este recomandat să poată fi ghidat de un «shadow» (umbra)/ însoțitor. Acesa va susține generalizarea programelor învățate de copil acasă dar și învățarea de abilități noi, cu ajutorul analizei comportamentale aplicate (intervenție ABA), precum și scăderea în intensitate a comportamentelor neadecvate, cum ar fi țipat, lovit, fugit de pe scaun.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul II Tulburările de spectru autist, Proiect Minți deschise