Parteneriatele familie-școală au un impact substanțial la copiii cu TSA

Parteneriatele familie-școală au un impact substanțial la copiii cu TSA
Stigmatizarea care însoţeşte un posibil diagnostic psihiatric îi determină pe mulţi părinţi să fie reticenţi atunci când li se semnalează o problemă în legătură cu propriul copil. Parteneriatele familie-școală, inclusiv calitatea comunicării dintre părinți și profesori, s-au dovedit a avea un impact substanțial asupra succesului elevilor în școală și în afara ei, fiind deopotrivă facilitator dar și sursă de conflict.
Atunci când un copil cu TSA este integrat grădiniță/ școală, chiar dacă are un coeficient de inteligența în limite normale sau de nivel inferior, este recomandat să poată fi ghidat de un «shadow» (umbra)/ însoțitor. Acesa va susține generalizarea programelor învățate de copil acasă dar și învățarea de abilități noi, cu ajutorul analizei comportamentale aplicate (intervenție ABA), precum și scăderea în intensitate a comportamentelor neadecvate, cum ar fi țipat, lovit, fugit de pe scaun.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul II Tulburările de spectru autist, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult