Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea a doua

Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea a doua
  • Presiunea de a atinge anumite standarde. Adesea adultul confundă rolul de părinte cu cel de profesor și în mod constant caută să-l învețe pe copil ceva. Acest lucru n-ar fi un lucru rău în sine dacă nu s-ar întâmpla când copilul are nevoie să fie ascultat, înțeles, însoțit, validat etc, și dacă nu ar fi o formă prin care adultul evită conectarea/sincronizarea emoțională cu copilul. Pe lângă utilizarea corectă a obiectelor/jucăriilor adultul poate chiar opri complet jocul/explorarea copilului prin întrebări cu scop educativ (”Înainte să ne jucăm cu mașinuțele, te rog să le numeri și să spui ce culoare are fiecare”). Uneori se întâmplă ca adultul să considere că este un îngrijitor bun dacă întreabă copilul de fiecare dată culorile, formele etc. Alteori, presiunea pusă de adult în vederea atingerii diferitelor standarde educaționale are în spate nevoia acestuia de a fi un îngrijitor perfect și de a avea un copil perfect, pentru a ține sub control anxietatea care s-a acumulat de-a lungul timpului datorită propriilor neîmpliniri academice/profesionale. Copilul poate răspunde acestei presiuni de a atinge anumite standarde prin complianță sau prin opunerea de rezistență.

Sursa: Powell Bert, Glen Cooper, Kent Hoffman, Bob Marvin, The circle of security intervention, Ed. The Guilford Press, 2014

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult