Resurse
părinți
Pagina 16 din 18
Vârsta diagnosticului tulburării de spectru autist și intensitatea simptomelor timpurii variază foarte mult. Există copii care prezintă suspiciuni încă din primele luni de viață. În cazul altor copii, simptomele devin evidente în jurul vârstei de 2-3 ani.
Practicați împreună cu copilul tehnici de Mindfulness. Mindfulness este o formă a conștientizării de sine adaptată din meditația budistă. A fost adaptat pentru utilizarea în prevenția și tratamentul depresiei, în special prevenirea recidivelor și pentru a ajuta la reglarea dispoziției.
Referitor la dietă, este mai greu să tragem concluzii cu privire la depresie. Dieta și mâncatul în exces au fost asociate cu depresia, deși este greu să interpretăm această informație, de vreme ce persoanele care țin dietă și care au preocupări cu privire la greutatea lor pot avea legătură cu o stimă de sine scăzută și cu o dispoziție proastă.
Găsirea unei „formule magice” pentru prevenirea depresiei sugerează o strategie clară și rapidă, care la acest moment este un obiectiv mult prea înalt şi greu de atins. Cu toate acestea, studiile au arătat că un program de exerciții fizice moderate sau chiar mai dificile, poate îmbunătății starea de spirit, cel puțin temporar.
Observați și acceptați: gândurile noastre sunt produse ale minții noastre. Ele vin şi pleacă. Când mintea noastră este afectată de depresie, gândurile noastre sunt afectate și ele.
Formulați standardele personale într-un mod specific, măsurabil, cu o perspectivă de timp realistă, pentru că în funcție de standarde faceți și evaluările.
Exersați împreună cu copilul perspectiva “tonurilor de gri”. Sunt evenimente în viața tuturor care sunt în afara controlului persoanei.
Învățați-i pe copii să exprime în cuvinte ceea ce simt și să formuleze nevoile care le pot fi satisfăcute de către cei de lângă ei. Sunt persoane care spun în mod repetat că au cerut celuilalt și nu au primit și așa au ajuns să nu mai ceară.
Preîntâmpinați tendința de a avea comportamente de izolare, cu stat mult timp în casă, cu accesarea în exces a ecranelor, cu evitarea acelor activități care aveau o funcție de recompensă anterior (de exemplu, ieșitul în oraș cu prietenii, practicarea sportului, mersul la cinema sau la teatru, mersul pe munte etc.).
În raport cu performarea academică/ școlară a copilului, centrați-vă și oferiți feedback bazat pe aprecierea progresului său în raport cu o etapă anterioară, precum și cu efortul depus de copil pentru învățare.
Oferiți recompense necondiționate de performanță sau comportament, pentru a nu menține convingerea copilului că va fi apreciat doar prin raportare la rezultate externe.
Folosiți timpul de calitate și activitățile făcute împreună cu copilul, în locul recompenselor materiale (ex. jucării). Ele sunt cu adevărat importante pentru cel de lângă noi; se creează o intimitate care generează confort și control asupra vieții personale. Copii își amintesc ce facem împreună cu ei, așa cum și noi avem amintirea unor momente speciale cu cei dragi. Rareori ne amintim obiecte.