Resurse
părinți

Pagina 17 din 18

Ce pot face părinții pentru a reduce sau preveni depresia copiilor

Ce pot face părinții pentru a reduce sau preveni depresia copiilor

Cât de frecventă este depresia în copilărie şi adolescenţă? Prevalenţa la preşcolari este de 0.9%. Prevalenţa tulburărilor depresive este de 1-2% pentru copiii prepuberi şi 3-8% pentru adolescenţi, cu o prevalenţă totală la sfârşitul adolescenţei de circa 20%. Prevalenţa simptomatologiei depresive semnificativă clinic este chiar mai mare, 10-13% pentru băieţi şi 12-18% pentru fete.

Vezi mai mult
Simptome de alarmă la copilul preșcolar sugestive pentru TSA

Simptome de alarmă la copilul preșcolar sugestive pentru TSA

Simptome de alarmă la copilul preșcolar, sugestive pentru TSA:

Vezi mai mult
Abordarea problemei TSA

Abordarea problemei TSA

Screening-ul reprezintă un pas esenţial în abordarea problemei TSA la nivel global, ţinând cont de faptul că şansele de recuperare ale unui copil cu o tulburare pervazivă de dezvoltare sunt mult mai mari atunci când este diagnosticat precoce şi îndrumat de la vârstă mică spe programul de intervenţie specific.

Vezi mai mult
Anxietatea la copiii diagnosticați cu TSA

Anxietatea la copiii diagnosticați cu TSA

Anxietatea este printre cele mai frecvente probleme de sănătate mintală asociate cu TSA. Copiii cu autism percep, experimentează și răspund la provocările întâlnite foarte diferit față de copiii tipici. Experiențele care pot fi tolerabile pentru majoritatea copiilor tipici ar putea fi înfricoșătoare, deranjante sau iritante pentru un copil cu TSA.

Vezi mai mult
Sindromul Asperger, o tulburare din spectrul autist

Sindromul Asperger, o tulburare din spectrul autist

Tulburarea Asperger: Sindromul descrie persoanele aflate la capătul cel mai performat al spectrului autismului. Deși diagnosticul a fost eliminat din manualul de diagnostic în 2013, continuă să fie folosit întrucât este util în descrierea unui grup foarte specific de persoane.

Vezi mai mult
Autismul virtual – un factor care poate contribui la etiologia TSA

Autismul virtual – un factor care poate contribui la etiologia TSA

Autismul virtual: Expunerea precoce și de lungă durată a copilului mic la dispozitive media (smartphone, tabletă, TV etc.) este un factor care poate contribui la etiologia TSA. Copilul mic nu poate învăța din mediul digital datorită imaturității lui în ceea ce privește memoria, atenția și jocul simbolic.

Vezi mai mult
În TSA gradul de severitate și combinația de simptome variază de la o persoană la alta

În TSA gradul de severitate și combinația de simptome variază de la o persoană la alta

Când vine vorba de dezvoltarea creierului în cadrul unei relații sigure, profesorul ocupă rolul părintelui atunci când copilul se află la școală. Și profesorul poate susține reglarea emoțională, oferind un adăpost sigur care sprijină procesul de învățare. Acest sprijin, echilibrat de un nivel adecvat de provocare, pot impulsiona memoria și învățarea.

Vezi mai mult
Conectarea emoțională restabilește sentimentul de siguranță

Conectarea emoțională restabilește sentimentul de siguranță

Atunci când un copil se simte rușinat, furios, trist este cel mai bun moment ca adulții să fie alături de el. Conectarea emoțională îl ajută să-și stăpânească furtuna emoțională, simțindu-se astfel mai în siguranță. Cu alte cuvinte, conectarea îl ajută să treacă de la starea de reactivitate către una în care poate asculta, poate învăța și chiar poate lua propriile decizii.

Vezi mai mult
Creierul nu se dezvoltă și nu funcționează bine când copilul nu se simte în siguranță

Creierul nu se dezvoltă și nu funcționează bine când copilul nu se simte în siguranță

Sentimentul de siguranță și căldura emoțională experimentate de copil în relația cu persoanele semnificative din viața sa sunt principalii vectori ai unei atmosfere familiale ce susțin dezvoltarea umană. Acestea sunt fundamentul teoriei atașamentului, însă, din nefericire, adesea sunt trecute cu vederea sau umbrite de alte teorii mai ”atrăgătoare”.

Vezi mai mult
Tipurile de atașament

Tipurile de atașament

– Atașament sigur – frica de pericol
– Atașament evitant – frica de apropiere
– Atașament ambivalent/anxios – frica de separare
– Atașamentul dezorganizat – frica de adult

Vezi mai mult
Evitarea contactului vizual

Evitarea contactului vizual

Emoţiile au o funcţie esențială în comunicare. La copiii cu TSA au fost descrise frecvent dificultăţi în toate aspectele emoţionale: deficite în înţelegerea şi exprimarea emoţiilor, în decodificarea expresiilor faciale şi în managementul adecvat emoțional.

Vezi mai mult
Parteneriatele familie-școală au un impact substanțial la copiii cu TSA

Parteneriatele familie-școală au un impact substanțial la copiii cu TSA

Stigmatizarea care însoţeşte un posibil diagnostic psihiatric îi determină pe mulţi părinţi să fie reticenţi atunci când li se semnalează o problemă în legătură cu propriul copil.

Vezi mai mult