Resurse
profesioniști

In cadrul proiectului s-au elaborat 5 programe de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, ADHD, anxietate, depresie sau tulburare de atașament. Aceste programe s-au constituit în resurse pentru 25 de sesiuni de formare profesională specifică, având o durată de 5 zile, ai căror beneficiari au fost 500 profesioniști din sănătate, educație și protecția copiilor.

De asemenea, s-au elaborat 5 programe de formare privind evaluarea și intervenția în cazul copiilor diagnosticați cu tulburări de spectru autist, ADHD, anxietate, depresie, tulburare de atașament. Acestea vor servi drept resurse pentru 10 sesiuni de training, având o durată de 5 zile, ai căror beneficiari  au fost 200 profesionști din domeniul sănătății mintale.

Graficul desfășurării sesiunilor de formare se regăsește integral pe pagina Facebook a proiectului.

Pentru informații suplimentare cu privire la cele de mai sus, vă rugăm să ne contactați!

  • Crăciun Nicoleta, Expert organizare formare
  • Panaet Adrian, Expert organizare formare
  • E-mail: proiecte.cnsmla@gmail.com

Articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult
Rolul psihoterapeutului psihoterapia copilului și adolescentului cu tulburare de atașament – Partea a doua

Rolul psihoterapeutului psihoterapia copilului și adolescentului cu tulburare de atașament – Partea a doua

Copilul/adolescentul va aduce în relația terapeutică tiparele comportamentale și așteptările care s-au format în relație cu figurile semnificative (transfer). În […]

Vezi mai mult
Rolul psihoterapeutului psihoterapia copilului și adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Rolul psihoterapeutului psihoterapia copilului și adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Calitatea relației psihoterapeut-copil/adolescent este mai importantă decât orientarea teoretică și decât tehnicile și metodele particulare utilizate. Din moment ce tulburările […]

Vezi mai mult
Considerații generale privind psihoterapia copilului și adolescentului cu tulburare de atașament – Partea a doua

Considerații generale privind psihoterapia copilului și adolescentului cu tulburare de atașament – Partea a doua

Psihoterapia concomitentă a părinților sau a figurilor de atașament joacă un rol important în tratamentul copiilor. Deoarece copilul poate realiza […]

Vezi mai mult
Considerații generale privind psihoterapia copilului și adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Considerații generale privind psihoterapia copilului și adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

În psihoterapia copilului este evident că terapeutul trebuie să reprezinte o bază sigură pentru pacientul copil, deoarece, cu cât copilul […]

Vezi mai mult
Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea a patra

Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea a patra

Presiunea de a rămâne implicat în relația cu adultul. Presiunea adultului de a rămâne în centrul atenției copilului se manifestă […]

Vezi mai mult
Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea a treia

Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea a treia

Presiunea de a fi autosuficient. Capacitatea de a te baza doar pe propriile puteri este o abilitate importantă. Însă, este […]

Vezi mai mult
Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea a doua

Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea a doua

Presiunea de a atinge anumite standarde. Adesea adultul confundă rolul de părinte cu cel de profesor și în mod constant […]

Vezi mai mult
Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea întâi

Presiunea exercitata asupra copilului de către adult și urmările sale – Partea întâi

Adultul care pune presiune asupra copilului încearcă să conducă/să influențeze/să impună în loc să se conecteze/sincronizeze. De obicei presiunea este […]

Vezi mai mult
Forme ale lipsei de sincronizare emoțională a adultului cu copilul suferind de tulburare de atașament – Partea a cincea

Forme ale lipsei de sincronizare emoțională a adultului cu copilul suferind de tulburare de atașament – Partea a cincea

Respingerea/neglijarea nevoi de atașament. Respingerea nevoilor emoționale ale copilului presupune umilirea și rușinarea copilului pentru nevoile exprimate în cadrul relației […]

Vezi mai mult