Simptome ale autismului pe grupe de vârstă

Simptome ale autismului pe grupe de vârstă
Care sunt simptomele autismului?
Vârsta diagnosticului tulburării de spectru autist și intensitatea simptomelor timpurii variază foarte mult. Există copii care prezintă suspiciuni încă din primele luni de viață. În cazul altor copii, simptomele devin evidente în jurul vârstei de 2-3 ani.
Nu toți copiii cu tulburare de spectru autist prezintă toate simptomele. Pe de altă parte, mulți copii care nu au autism prezintă câteva simptome, de aceea evaluarea profesională este esențială.
Următoarele simptome pot indica un risc pentru tulburarea de spectru autist. Dacă copilul dumneavoastră prezintă oricare din următoarele simptome, adresați-vă specialistului!
Până la 6 luni:
– Zâmbește puțin sau nu prezintă zâmbet larg sau alte expresii calde;
– Contact vizual slab sau absent.
Până la 9 luni:
– Răspuns slab sau absent la sunete, zâmbete sau expresii faciale.
Până la 12 luni:
– Gângurit puțin sau absent;
– Nu prezintă gesturi precum arătatul, atingerea sau salutul;
– Nu răspunde la nume.
Până la 16 luni:
– Vocabular sărac sau absent.
Până la 24 luni:
– Propoziții formate din 2 cuvinte foarte puține sau fără sens (nu sunt incluse imitarea sau repetarea).
La orice vârstă:
– Pierderea achizițiilor anterioare a vorbirii, lalațiunii sau abilităților sociale;
– Evitarea contactului vizual;
– Preferința constantă a singurătății;
– Dificultăți în înțelegerea sentimentelor celorlalți;
– Întârzirerea dezvoltării limbajului;
– Repetarea persistentă de cuvinte și fraze (ecolalie);
– Rezistență la schimbări minore în rutină sau împrejurări;
– Interese restrânse;
– Comportamente repetitive (fluturatul mâinilor, învârtit, etc.);
– Reacții intense neobișnuite la sunete, mirosuri, gusturi, texturi, lumini și/sau culori.
Diagnosticul de tulburare de spectru autist este un moment important de cotitură într-o călătorie pe termen lung spre înțelegerea copilului dumneavoastră.

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult