Simptome de alarmă la copilul preșcolar sugestive pentru TSA

Simptome de alarmă la copilul preșcolar sugestive pentru TSA
Simptome de alarmă la copilul preșcolar, sugestive pentru TSA:
– Limbaj:
• întârziere în dezvoltarea limbajului expresiv sau lipsa completă a limbajului
• repetă fraze sau cuvinte fără ca acestea să fie cu sens
• verbalizează sau vocalizează într-o manieră monotonă sau aplatizată
• poate folosi rareori un singur cuvânt atunci când are nevoie
– Interacțiune socială
• nu răspunde atunci când este strigat pe nume deși auzul nu este afectat
• respinge încercările de a fi îmbrățișat, nu întinde mâinile pentru a fi luat în brațe
• nu este interesat de interacțiunea cu ceilalți copii
• nu se bucură în situațiile în care majoritatea copiilor s-ar bucura
• preferă să se joace singur, pe lângă ceilalți copii
• nu folosește limbajul nonverbal pentru a comunica
• evită contactul vizual
– Comportament:
• mișcări repetitive precum fluturatul mâinilor, legănatul, mers pe vârfuri
• joc sărac, stereotip cu jucării sau obiecte, nu are joc simbolic (aliniază mașinuțele într-o linie perfectă sau după mărime sau culoare)
• preferă jocul cu obiecte (dopuri, sticle) nu cu jucării sau cu alte persoane
• aderența la rutine zilnice – prezintă reacții emoționale și comportamentale puternice dacă apar modificări în rutina zilnică
• preferință pentru anumite alimente în funcție de textură sau culoare și nu în funcție de gust
• explorează mediul prin maniere improprii (linge sau miroase obiecte)

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult