Simptome de alarmă la copilul preșcolar, sugestive pentru TSA:
– Limbaj:
• întârziere în dezvoltarea limbajului expresiv sau lipsa completă a limbajului
• repetă fraze sau cuvinte fără ca acestea să fie cu sens
• verbalizează sau vocalizează într-o manieră monotonă sau aplatizată
• poate folosi rareori un singur cuvânt atunci când are nevoie
– Interacțiune socială
• nu răspunde atunci când este strigat pe nume deși auzul nu este afectat
• respinge încercările de a fi îmbrățișat, nu întinde mâinile pentru a fi luat în brațe
• nu este interesat de interacțiunea cu ceilalți copii
• nu se bucură în situațiile în care majoritatea copiilor s-ar bucura
• preferă să se joace singur, pe lângă ceilalți copii
• nu folosește limbajul nonverbal pentru a comunica
• evită contactul vizual
– Comportament:
• mișcări repetitive precum fluturatul mâinilor, legănatul, mers pe vârfuri
• joc sărac, stereotip cu jucării sau obiecte, nu are joc simbolic (aliniază mașinuțele într-o linie perfectă sau după mărime sau culoare)
• preferă jocul cu obiecte (dopuri, sticle) nu cu jucării sau cu alte persoane
• aderența la rutine zilnice – prezintă reacții emoționale și comportamentale puternice dacă apar modificări în rutina zilnică
• preferință pentru anumite alimente în funcție de textură sau culoare și nu în funcție de gust
• explorează mediul prin maniere improprii (linge sau miroase obiecte)