Simptome de alarmă sugestive pentru TSA în adolescenţă

Simptome de alarmă sugestive pentru TSA în adolescenţă
Simptome de alarmă sugestive pentru TSA în adolescenţă:
• capacitate scåzută de abstractizare conceptuală
• contestă rareori valorile, nu pot minţi şi nu înţeleg minciuna
• întotdeauna sunt foarte sinceri şi spun în general adevărul „verde în faţă”
• adesea corectează profesorii si sunt consideraţi ca fiind “obraznici”
• naivitatea lor este marcată şi au încredere în toate persoanele din anturaj, neavând abilitaţi discriminative
• retragerea socialå nu mai este explicatå prin inexistenţa dorinţei de a iniţia contacte sociale, ci prin faptul că este nu este capabil så înţeleagå normele şi sa se¬si¬zeze subtilităţile
• comportamentele agresive sau de tip agitaţie, foarte greu de gestionat la aceastå vârstă pe fondul modificărilor hormonale
• tulburări de comportament sexual care complică aspectele sociale
La aceasta vârstă apar frecvent tulburări depresive sau comportamente indezirabile deoarece adolescenţii cu TSA conştientizează diferenţele faţă de grupul de vârstă; mai frecvent sunt victime ale bullying-ului, se izolează sau refuză să mai meargă la şcoală.

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult