Sindromul Asperger, o tulburare din spectrul autist

Sindromul Asperger, o tulburare din spectrul autist
Tulburarea Asperger: Sindromul descrie persoanele aflate la capătul cel mai performat al spectrului autismului. Deși diagnosticul a fost eliminat din manualul de diagnostic în 2013, continuă să fie folosit întrucât este util în descrierea unui grup foarte specific de persoane.
Spre deosebire de copiii cu Autism infantil sau atipic, copiii cu Asperger nu prezintă întârziere în dezvoltarea limbajului expresiv și au un nivel cognitiv în limite normale. O parte dintre aceștia au abilități cognitive foarte bine dezvoltate, cu performanțe remarcabile într-un domeniu restrâns de interese, dar nu se pot generaliza aceste abilități.
Adesea, nu sunt identificați la vârstă mică deoarece interacțiunea cu adultul este bună, iar dificultățile de relaționare socială cu grupul de vârstă devin vizibile mai târziu. Interacțiunea socială este rigidă și inadecvată, înțeleg și interpretează ad literam limbajul având dificultăți de a înțelege expresia facială, tonalitatea vocii. Pot utiliza cuvinte și fraze complexe dar fără să înțeleagă pe deplin sensul lor. Nu înțeleg conceptele abstracte, glumele, metaforele, ironia și sarcasmul. Orice eveniment neprevăzut în rutina lor zilnică conduce la confuzie și dificultăți de adaptare.
În mediul școlar, devin frecvent victime ale agresivității și tachinării din partea colegilor. Vor fi astfel la risc pentru a dezvolta anxietate sau depresie cu refuz sau pentru apariția agresivității.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul II Tulburările de spectru autist, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult