Timp de calitate în locul recompenselor materiale

Timp de calitate în locul recompenselor materiale
Îndemnuri pentru părinți!
Folosiți timpul de calitate și activitățile făcute împreună cu copilul, în locul recompenselor materiale (ex. jucării). Ele sunt cu adevărat importante pentru cel de lângă noi; se creează o intimitate care generează confort și control asupra vieții personale. Copii își amintesc ce facem împreună cu ei, așa cum și noi avem amintirea unor momente speciale cu cei dragi. Rareori ne amintim obiecte.
De exemplu, puteți să îi oferiți copilului d-voastră, în locul unei jucării scumpe, de care se va plictisi repede, o oră de gătit împreună sau de călărie, o excursie la munte în care învățăm să recunoaștem copacii etc.
Puteți reduce riscul sau preveni instalarea depresiei în cazul copiilor oferindu-le timp de joc liber, fără implicarea voastră. Este posibil ca la început, dacă nu are această obișnuință, copilul să întâmpine dificultăți în a identifica ce îi place să facă, însă în timp va învăța să facă cu plăcere respectiva activitate, va inventa jocurile care îi fac plăcere.
Un alt lucru important este să oferim copilului contexte de explorare a unor jocuri noi.
Extras din Manualul Programului de formare pentru identificarea, intervenția timpurie și referirea copiilor cu risc/ cu tulburări pervazive, adhd, anxietate, depresie sau tulburare de atașament, Modul V Tulburarea depresivă, Proiect Minți deschise

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult