ADHD și tulburările de alimentație

ADHD și tulburările de alimentație

Asocierea între ADHD și tulburările de alimentație a fost evaluată mai puțin, comparativ cu alte comorbidități, existând evaluări mai degrabă la adolescenți și adulții tineri cu anorexie nervoasă sau diferite forme de Binge Eating Disorders. Au fost publicate însă studii care evidențiază faptul că la copiii și adolescenții cu ADHD există risc triplu de a dezvolta Tulburări de alimentație, comparativ cu copiii fără ADHD. În consecință,  a fost ridicată recomandarea monitorizării și depistării precoce a modelelor de alimentație dezordonate la copiii și adolescenții cu ADHD.

Mulți autori vorbesc, de asemenea, de asocierea ADHD cu tulburări ale procesului de creștere, metabolice și endocrinologice, modificări ale rutinelor zilnice și ale comportamentului alimentar, de natură să favorizeze excesul ponderal și apariția obezității de aport. ADHD a fost asociată cu un risc crescut de obezitate cu 30 – 40% față de non-ADHD, în  timp ce Tulburările de conduită se asociază cu un risc crescut de obezitate la adulți, de până la 40-60%.

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult