Evaluarea tulburărilor de atașament la copii

Evaluarea tulburărilor de atașament la copii

Evaluarea cuprinde întotdeauna un istoric detaliat al tipului, duratei, debutului, gradului, variațiilor și contextelor în care apare comportamentul de atașament. Totodată, include și evaluarea acestuia în timpul interacțiunii cu diferite figuri de atașament în contexte explorative (situații de joacă) și/sau specifice atașamentului (cum ar fi o separare) și, dacă este posibil, identificarea posibilelor situații traumatice din copilăriei.

Apoi, un medic pediatru efectuează un examen fizic pentru a exclude condițiile fizice care ar fi putut cauza comportamentul. Acestea includ, printre altele, handicapuri neurologice sau tulburări metabolice, care pot duce la întârzieri în dezvoltare și la problemele comportamentale observate la copiii cu tulburări de atașament.

Metodele și procedurile cu ajutorul cărora este evaluată calitatea relației de atașament se împart în două mari categorii: Evaluarea comportamentelor de atașament manifestate de copil și de adult în cadrul relației, precum și prin interviuri menite să ofere informații despre modelele interne de funcționare. Prima fiind reprezentată cel mai bine de experimentul ”Situația Stranie”, iar cea de a doua de Testele Proiective în cadrul cărora copilul trebuie să spună/să completeze o poveste plecând de la o imagine vagă sau să creeze o poveste cu ajutorul diferitelor materiale (păpuși, animale de pluș, desen etc).

Share

Abonează-te

Alte articole

Efectul placebo în relația terapeutică

Efectul placebo în relația terapeutică

Relația terapeutică încurajează dezvoltarea credințelor pozitive (despre sine și despre ceilalți). Una din variabilele care contribuie semnificativ la atingerea unor […]

Vezi mai mult
Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Creșterea nivelului de speranță în relația psihoterapeut-copil/ adolescent care suferă de tulburări de atașament presupune:

Crearea unor relații apropiate bazate pe încredere Învățarea unor strategii care să faciliteze schimbarea într-un sens pozitiv (controlul furiei și […]

Vezi mai mult
Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

Speranța în psihoterapia copilului. Adolescentului cu tulburare de atașament – Partea întâi

O relație terapeutică pozitivă implică instalarea unui sentiment de speranță în mintea copilului/adolescentului. Indiferent de școala terapeutică, speranța a fost […]

Vezi mai mult